Vigtig information som hjælper dig med dit blomsterkøb.
Vores produkter og priser
Produktbeskrivelse
Alle vores buketter, arrangementer og planter er kvalitetshåndværk lavet af lokale florister. Produktet der leveres vil altid ligne billederne som er angivet på internettet så vidt muligt. Dog kan der forekomme visse afvigelser afhængig af tilgængelighed i området og efter sæson. Tilgængeligheden af visse blomster varierer i løbet af året, og i tilfælde af at floristen ikke kan skaffe de bestilte blomster, bliver disse erstattet af lignende. Ligesom blomsterne kan variere, kan antallet af tilbehør i buketter, arrangementer og planter kan også variere. Vores florister vil naturligvis altid gøre deres bedste for at levere det bestilte produkt. Hvis dette ikke er muligt vil floristen levere blomster i samme farve og form som det der er blevet bestilt.
Under helligdage og højtider kan udvalget af blomster variere fra butik til butik, afhængigt af tilgængeligheden hos grossisterne.
Til udlandet kan vi ikke garantere at det leverede stemmer overens med produktbillederne da sortimentet varierer i de forskellige lande og under forskellige sæsoner.
Blomster og priser
De fleste af vores buketter, arrangementer og planter findes i tre størrelser. De aktuelle priser vises ved siden af det respektive billede, medmindre andet er angivet i produktbeskrivelsen nedenfor. Den mindste størrelse har samme form og farve som medium, men antallet af blomster reduceres og buketten er mindre. Den største er som det lyder; en større buket med flere blomster og mere grønt, mens form og farve stadig er den samme. Hvis antallet af blomster ikke angives i produktbeskrivelsen, kan det variere afhængig af blomsternes størrelse og pris. Derudover kan sortimentet hos floristerne variere alt efter sæson og tilgængelig.
Vores begravelsesprodukter kan i de fleste tilfælde også bestilles i tre størrelser. Her vises det samme billede ud for de tre prismuligheder. Billedet viser i disse tilfælde altid mediumvarianten medmindre andet er angivet.
Under højtider som for eksempel Valentinsdag, Jul og Mors dag, kan priserne stige på visse blomster. Disse priser styres af blomstergrossisterne i Holland, og er ikke noget Euroflorist har indflydelse på. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med alternative blomster og buketter for at kunne tilbyde produkter i alle prisklasser under sådanne højtider.
Gavekort
Gavekort findes tilgængelige i vores medlemsbutikker. De kan bruges som betaling i vores medlemsbutikker, men ikke i vores webbutik. Find en Eurofloristbutik i dit nærområde på vores hjemmeside under Find florist eller kontakt vores kundeservice på tlf. 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk
Tillægsprodukter
De gaver og tilbehør som vi tilbyder er præsenterede i bestillingsprocessen. Udbuddet af tilbehør kan variere alt afhængigt af tilgængeligheden på det sted hvor blomsterne skal leveres til. Billederne på tillægsprodukterne repræsenterer en produktetype, og det der leveres kan dermed variere fra florist til florist.
Generelt
På alle ordrer til Danmark indgår 25% moms og levering på 70 kr tillægges. I produktprisen indgår desuden pakning samt et mindre kort. Ved bestilinger over telefon tillægges yderligere 25 Kr i bestillingsgebyr.
Levering
Leveringstider og garanti i Danmark
Vi garanterer levering samme dag hvis bestillingen gennemføres inden klokken 12.00 mandag til fredag og før klokken 10.00 lørdag. Vi kan ikke garantere levering søndage, aftener og helligdage. (Hvis der gives en garanti på disse dage, vil en liste findes på vores hjemmeside med de respektive tider og steder som garantien gælder). Bestillinger til levering på dage som ikke er omfattet af leveringsgarantien, vil blive leveret dagen før eller førstkommende hverdag.
I visse tilfælde har vi mulighed for at levere selvom garatitidspunktet er overskredet. Ønsker man nærmere information om leveringer efter garantitidspunktet, kan man altid kontakte vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk
Tidspunktet for levering kan variere da butikkerne har egne leveringsaftaler. Levering sker gerne mellem 08:00 – 21:00 på hverdage og 09:00 – 16:00 på lørdage afhængig af floristernes budtider. Euroflorist kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog altid forsøge at imødekomme eventuelle ønsker. Dette er ikke gældende for begravelser. (Se yderligere information under Begravelser)
Leveringer til firmaadresser sker inderfor kontortid, og skal bestilles i god tid. Ved leveringer til for eksempel skoler, hoteller eller firmaer leveres bestillingen oftest i bygningens reception eller lignende. I sådanne tilfælde er Euroflorist kun ansvarlige for at bestillingen når frem til receptionen.
Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den bestilte dag. Kan vi ikke levere din bestilling vil den blive leveret så snart det er muligt. Under disse ekstreme forhold frafalder vores 100% tilfredshedsgaranti.
Levering foregår med bud til modtagerens adresse, med undtagelse af enkelte små øer og landsbyer hvor den eneste mulige leveringsform er at sende med bus eller færge.
Begravelse
Vi skal have modtaget bestillingen senest kl. 14 dagen inden begravelsen hvis vi skal kunne garantere levering. Foregår begravelsen en mandag, skal vi have bestillingen senest fredag kl 14.00 for at kunne garantere levering. Ønskes der bånd med påtrykt tekst, skal vi have bestillingen senest 2 hverdage inden begravelsen finder sted.
Obs. Ved begravelser der indfalder dagen efter en helligdag, som f.eks. lørdag efter langfredag eller fredag efter Kristi Himmelfart, så skal vi have bestillingen senest kl 14. hverdagen inden helligdagen for at kunne garantere levering.
Vores florister plejer at levere blomsterne en time inden begravelsen så det er vigtigt at det præcise tidspunkt for begravelsen står på bestilingen.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk med en forespørgsel. Kondolenceblomster kan vi levere samme dag hvis bestillingen er gjort inden vores leveringsgarantitid.
Leveringssikkerhed
Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke. I tilfælde af portkode på leveringsadressen, er det vigtigt at bestilleren oplyser dette på bestillingen.
Ved bestillinger til hospitaler og sygehuse er det vigtigt at give så nøjagtige oplysninger som muligt. Oplys gerne både afdeling og stuenummer.
Venligst bemærk, at vi altid har lov til at kontakte modtageren hvis der skulle være tvivl om leveringsadressen, eller hvis der er mistanke om dørkode eller lignende. I visse tilfælde kan det være nødvendigt at kontakte modtageren nogle dage inden levering.
Du kan vælge at give lov til, at buketten må leveres hos naboen eller stilles ved døren, hvis modtager ikke er hjemme. Det er op til floristen at vurdere om det er forsvarligt at stille buketten i forhold til vejrfohold med mere. Euroflorist er ikke ansvarlig hvis buketten bliver stjålet og bestillingen refunderes ikke.
Hvis det bedømmes at blomsterne ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos en nabo, tages de med tilbage til butikken. Modtageren får et kort om at buddet har været på adressen, og at de kan afhente blomsterne i butikken. Det samme gør sig gældende hvis modtageren ikke er på leveringsadressen når blomsterne leveres og du har fravalgt at buketten kan sættes ved døren eller afleveres hos naboen.
Hvis leveringen bliver forsinket, fordi du ikke gav floristen lov til at sætte blomsterne ved døren eller aflevere hos naboen, refunderes bestillingen ikke.
Florist og modtager kan indbyrdes blive enige om anden leveringsdag end angivet på bestillingen.
Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at hæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.
Bestillinger
Ordrebekræftelse
Når bestillingen er gennemført får du en bekræftelse på din skærm, og derefter sendes desuden en bekræftelse til din e-mail. Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse er du velkommen til at kontakte os direkte eller vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk
Rabatkoder
Kunden har selv ansvaret for rabatkoder som modtages. For at undvige at en anden benytter ens kode, bør man opbevare den et sikkert sted. Vores rabatkoder kan kun bruges i vores webshop. Koden bruges på trin 3 i bestillingsprocessen når man udfylder egne oplysninger som bestiller.
OBS. Rabatterne kan kun anvendes under en begrænset periode. Information om dette findes i det materiale som man modtager i forbindelse med rabatkoden. Venligst kontakt os hvis der opstår problemer med en rabatkode, enten på telefon 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk
Reklamationer
Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte den leverende florist (kontaktoplysninger står på indpakningspapiret på buketten) eller Euroflorists kundeservice. Tlf. 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk. Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter leveringen så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den. Reklamationer modtages ikke på produkter som ikke kan returneres.
Fortrydelse
Fortrydelsesretten gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering. Blomsterhandlerne påbegynder typisk en bestilling om morgenen. SÅFREMT MAN ØNSKER AT GØRE BRUG AF FORTRYDELSESRETTEN SKAL MAN RETTE HENVENDELSE TIL EUROFLORIST SENEST KL 8.00 PÅ LEVERINGSDAGEN, Udenfor vores kontortid kan du kontakte os på e-mail info@euroflorist.dk. I forbindelse med uoverensstemmelser ang. fortrydelsesretten så følger vi reglerne i Forbrugeraftaleloven.
Betaling og sikkerhed
Betaling
Der er flere betalingsmuligheder at vælge imellem og betalingssikkerheden på vores hjemmeside er en af de bedste. Alle kreditkortsbetalinger til Euroflorist håndteres af et akkrediteret og sikkert e-handelsfirma. Betaling med kreditkort kræver et gyldigt kort der er godkendt som betalingsmiddel på internettet af banken. Vi gør opmærksom på at beløbet bliver trukket på betalingskortet når bestillingen gennemføres på hjemmesiden og ikke når blomsterne er blevet leveret.
Ved betaling med Paypal kræves en gyldig Paypalkonto.
OBS! Du skal være mindst 18 år før du kan handle hos Euroflorist.
For at betale via firmafaktura, kræves et korrekt og gyldigt CVR-nummer. Vi foretager en kreditkontrol, og nægtes en fakturaansøgning, vil bestilleren modtage besked via e-mail.
Sikkerhed
Euroflorist behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Afsenderens oplysninger skal være korrekte da vi måske har behov for at komme i kontakt med personen. Euroflorist videregiver ikke oplysninger til en trediepart uden kundens samtykke. Læs mere om vores politik vedrørende beskyttelse af oplysninger under Politik og sikkerhed.
Al bedrageri og svinagtige bestillinger meldes til politiet.
Diverse
Downloads og distribution af indhold
Al download fra Euroflorist Europe B.V.s hjemmeside sker på eget ansvar. Vores indhold, inklusiv billeder, er beskyttede af loven om copyright. Alle billeder på hjemmesiden ejes af firmaet og alt kommercielt brug af billederne, eller plagiering af tekst uden vores tilladelse, er strengt forbudt. Hvis du ønsker at bruge vores billeder eller tekst, så venligst kontakt os.
Moms og skatteregler
Euroflorist Europe B.V. er en del af Euroflorist Group der er placeret i Holland. Alle blomsterbestillinger der gøres gennem Euroflorist Europe B.V. leveres af en lokal florist i det land som du har bestilt leveringen til. Når leveringen sker udenfor Holland tilkommer der ingen hollandsk moms efter hollandske skatteregler. Lokal moms er inkluderet i produktværdien som floristen leverer og er betalt af Euroflorist Europe B.V.. Euroflorist Europe B.V. følger de lokale skatteregler og det regelværk som styres af den Europæiske Union for internationale firmaer.
Kontakt
Kontoret er normalt lukket på søn- og helligdage. Udenfor vores normale åbningstider, er man velkommen til at kontakte os på e-mail info@euroflorist.dk. Vi behandler e-mail og ordrer under vores åbningstider, og vi bestræber os på at svare alle e-mails hurtigst muligt.